RETAIL ACTIVATION

Met onze specialistische kennis en ervaring binnen de verschillende retail kanalen, creëren wij extra beleving op de winkelvloer, stimuleren we het aankoopgedrag en versterken we de winkelbeleving door een uniforme en kwalitatieve uitstraling van de winkels. Wij verzorgen een optimale doorvertaling van projecten op de winkelvloer en geven middels auditing en rapportage inzicht in wat er op de winkelvloer speelt.

De retail wereld is volop in beweging door veranderend shopper gedrag. Mede door de sterke groei van online bestellen, veranderd de rol van de winkelvloer naar een plaats waar beleving en toegevoegde waarde door advies en inspiratie blijft groeien. Dit is retail activation. Dit zien we in de gehele markt, van JUMBO tot Mediamarkt en van Makro tot Hornbach.

retail activation
retail activation

Bij retail formules activeren creëert extra beleving op de winkelvloer. Persoonlijke interactie door sampling of het proeven van een product zet consumenten aan tot het kopen van een product, zorgt voor loyaliteit bij shoppers met een geweldige uplift als resultaat. De afgelopen jaren heeft Brand Agency binnen retail activation voor diverse retailers een ‘brandbook’ of een online activatie platform ontwikkelt passend bij de formule en doelgroep.

MERCHANDISING / FORMULE ONDERSTEUNING

Met ons vaste team en de flexibele schil ondersteunt Brand Agency verschillende retailers bij merchandising opdrachten om zo het eigen winkelpersoneel te laten focussen op dagelijkse bezigheden. Als spil in het web tussen Formule management, Category management, Commercie en Trade marketing zorgen onze merchandisers voor de complete ombouw van het schap of winkel in een zo compact mogelijke tijd. En zorgen onze merchandisers voor een correcte en uniforme uitstraling van elke winkel.

Met onze technische experts met VCA certificaat en of een NEN 3140 of NEN 1010 certificaat bent u verzekerd van kwaliteit op de winkelvoer.

TRAFFIC TO STORE

Hoe zorg ik ervoor dat de mensen in mijn winkel komen en niet voorbij lopen? Hoe trek ik de aandacht van mijn doelgroep? Hoe kunnen we de gemiddelde besteding verhogen? Retailers als H&M, Ford, Esprit, Belcompany, Vodafone, Hema, hebben allemaal dezelfde uitdagingen en maken inmiddels in verschillende vormen gebruik van ons Activatie Platform. Waar de ene graag met een online platform werkt, prefereert de ander een naslag werk op locatie in boekvorm bij de winkels. Zo dragen we er zorg voor dat alles op een uniforme wijze wordt uitgevoerd.

STOP POWER

Holofan

Met de inzet van Holofans  genereren we een enorme stoppower bij shoppers. Met een gemiddelde stoppower van 32 seconden tot wel 54 seconden, is de Holofan een ideale tool om uw boodschap op de shopper over te brengen. Opvallend en zichtbaar, zien is geloven! Deze tool is uitermate geschikt voor het plaatsen bij een secondplacement. Compleet integreren in je setting. Wij maken graag een voorstel.

Engagement & conversie

Interactie met een robot op de winkelvloer? Het is mogelijk! Door middel van geluid, beweging en verlichting zodat het product in het schap extra onder de aandacht van de consument komt. Door de sensor, weten we wanneer  we 1 van onze 5 boodschappen moeten afspelen, om op deze wijzen de shopper een duidelijke call to action te geven. De eerste resultaten bij verschillende retailers zijn verbluffend, een uplift tot 200% zonder afprijzing is inmiddels gerealiseerd. Uit onderzoek blijkt dat 40% van de shoppers met naam en toenaam het merk weet te noemen na ieder winkelbezoek. Voor de Benelux heeft Brand Agency exclusiviteit voor de inzet van deze tool, geschikt voor zowel marketing als sales doeleinden.

THIRSTY FOR MORE?

STAND OUT FROM THE CROWD

Ook benieuwd hoe retail activation voor jou werkt? Of wil je graag eens een frisse blik? Graag kijken we samen met je naar jouw uitdagingen. Projectmatig (Ad hoc) of als strategisch partner, wij komen met een concreet plan.

WhatsApp met Brand Agency