CASES Somfy

De laatste 3 jaar heeft Somfy NL voor het retailkanaal weinig positief nieuws kunnen brengen. De innovaties blijven uit, de leverbetrouwheid is laag en de levertijden zijn lang. Daarnaast had Somfy de afgelopen 2 jaar met extreem hoge omzetten te maken met enige onzekerheid tav levertijden. Kortom: Er zijn relatief weinig momenten geweest om echt blij te zijn! Het was dus de hoogste tijd voor een vrolijke noot.

Zo kwam Somfy bij Brand Agency terecht met de vraag “Hoe gaan we weer een glimlach op het gezicht toveren bij onze retailers?”

Binnen een week had Somfy een compleet plan van aanpak inclusief moodboard en was ‘Operatie Somfy Smile’geboren.

Met de inzet van 2 goed ogende en opgeleide, spontane hostesses werden de ruim 350 dealers bezocht in een tijdsbestek van 3 weken.  De hostesses werden voor deze audit door diverse afdelingen getraind om zo, zo goed mogelijk over de bühne te komen.

Met hun gepimpte Fiat 500 was het een lust voor het oog bij aankomst.  Een grote picknick mand met grote opvallende helium ballonnen eraan belden we aan. Ons bezoek was reeds aangekondigd via een e-mailing en bevestiging via de telefoon via ons eigen call center. Onze dames brachten bij hun bezoek diverse zaken in kaart voor Somfy tijdens deze audit. Het gesprek was vooraf gescript op een Ipad om zo een consistent verhaal en niveau te kunnen garanderen voor deze audit. In ruil voor deze data trakteerden wij de retailers op een heerlijke versnapering. Dagelijkse verse Donuts (dank aan Dunkin Donuts) en een keuze uit diverse dranken welke zij bij zich hadden. De hostesses waren live te volgen op google maps zodat klanten en relaties wisten waar we ons bevonden. Alle data werd real time teruggekoppeld naar Somfy, zodat de accountmanagers hier gelijk op konden inspelen.

Naast de dagelijkse feedback werd er een wekelijkse terugkoppeling gemaakt. Alle data kwam terug in het PowerBI dashboard welke specifiek voor Somfy was gemaakt .Operatie ‘Somfy Smile’ heeft dankzij deze audit weer een glimlach bij iedereen op het gezicht getoverd.

WhatsApp met Brand Agency