CASES Holofan Unilever

Het beste bereiken door het goede te doen: dat is de ambitie van Hanneke Faber, die als president global foods & refreshment wereldwijd verantwoordelijk is voor de voedingsmiddelen bij de Nederlands-Britse voedingsgigant Unilever. En met Graze als merk wordt dat in de praktijk gebracht bij Unilever in Nederland.

Graze is het nieuwe foodsmerk binnen Unilever. Al 12 jaar een begrip in de UK dat nu over is gestapt naar de Nederlandse markt, waar Unilever iedereen kennis willen laten maken met het product. Graze biedt verrassende verantwoorde maar vooral lekkere snacks aan die zowel de hartige als de zoete trek stillen. Alle snacks zijn gemaakt van natuurlijke ingrediënten en bevatten altijd een goed extraatje zoals proteïne, vezels en/ of vitaminen en mineralen, maar de belangrijkste drijfveer is smaak.

Brand Agency kreeg een duidelijke taak. Verhoog de zichtbaarheid van Graze, met als doel om de consument bij Jumbo en Albert Heijn te overtuigen tot aankoop van graze middels haar benefits, smaak, fun en verrassende snacks.

Na het uitwerken van het script door Unilever en Brand Agency om alle elementen terug te laten komen zijn we gestart met de animatie. Na het realiseren van een geweldige HD animatie zijn de Holofans als een rondreizend circus langs de verschillende winkels van JUMBO en Albert Heijn getrokken. De hologrammen waren te zien vanaf 3 t/m 9 mei bij Jumbo en waren in de weken ervoor ook al te zien bij Albert Heijn.

Holografische campagnes zijn nog niet vaak ingezet als communicatiemiddel binnen retail, vandaar dat graze als nieuw merk deze activatie als een mooie kans zag met de juiste fit. Op het hologram is de Chocolate Vanilla oat bite te zien. Door het tonen van de graze-producten in deze nieuwe setting, hoopt graze de consument te inspireren met verantwoorde en vooral smaakvolle alternatieven wanneer hij of zij verleid wordt door ongezonde keuzes.

Anna Westerink, brand manager van graze: ‘Het maken van een verantwoorde keuze is niet altijd makkelijk. Zeker in de supermarkt ervaart de consument veel verleidingen. We spelen in op de behoefte van de moderne consument die lekkere maar ook verantwoorde en duurzame keuzes probeert te maken. Daar sluit deze nieuwe opvallende manier van adverteren goed bij aan.

Persbericht : https://www.emerce.nl/wire/graze-introduceert-hologram-supermarktvloer-om-zichtbaarheid-verantwoorde-snacks-vergroten

WhatsApp met Brand Agency