Batman is al decennia een van de meest gekende brands. En toen het nieuws kwam dat er weer een nieuwe film van Batman uitkwam verspreide dit zich al een lopend vuurtje. Maar net als Batman is Oreo een van de meest gekende brands wereldwijd, en dus is het een voor de hand liggende zet om de twee te koppelen. The Batman Oreo promotiecampagne met limited edition koekjes was een feit. Vanaf half januari 2022, voorafgaand aan de release van de film op 4 maart werd alles beschikbaar voor de retail en dus was het een mooie aanloop naar de release van deze film waar velen naar uit keken over de hele wereld. Mondelez heeft de samenwerking ondersteunt met sociale, digitale, PR, out-of-home en in-store marketingondersteuning.
Voor de invulling van de in-store marketingondersteuning is Brand Agency gevraagd om een Shopper Activatie op te zetten voor JUMBO en Albert Heijn in Nederland. Met een duidelijke briefing zijn we aan het werk gegaan. Naast het creatief invullen, moest de shopper activatie passen bij het verhaal en praktisch toepasbaar zijn voor de shopper in de retail omgeving.
De samenwerking van Mondelez en Batman omvat een limited-edition Oreo-koekje met Batman-reliëf, evenals promoties op de verpakking. Shoppers kunnen QR-codes scannen op deelnemende packs om kans te maken op dagelijkse bioscoopkaartjes, evenals een VIP-reis naar Gotham City bij Warner Bros bij World in Abu Dhabi.
Met de inzet van Holofans hebben Batman tot leven gebracht op de winkelvloer. Op de Holofan was een teaser van The Batman film en Oreo. Door de Holofans strategische te plaatsen bij de displays, is een enorme impact gemaakt op de winkelvoer. Met een gemiddelde stop powertijd van 31 seconden, was deze Shopper Activatie een groots succes. Net als Batman in de film, vlogen ook hier de verpakkingen de deur uit bij de Retailers in Nederland. Brand Agency heeft Mondelez ontzorgt in het proces van scripting, animatie ontwikkelingen en installatie van de Holofans in Nederland.