CASES Ford

Hoe kunnen we de doelgroep ervan overtuigen dat de nieuwe Ford Puma echt zo goed is als dat wij zeggen? Dat was de vraag waarmee Ford Nederland bij Brand Agency kwam.

De nieuwe Ford Puma is een cross-over SUV en ontworpen om het maximale uit je moderne levensstijl kunt halen. Daarnaast is de Ford Puma ontworpen om je rijplezier te vergroten. En daarom biedt de Ford Puma een reeks technologieën, zoals Ford Co-Pilot 360, selecteerbare rijmodi, Adaptive Cruise Control, Pre Collision Assist en Evasive Steering Assist.

We hebben de bestaande ATL campagne vertaald naar een online en offline BTL campagne. Met een roadshow dwars door Nederland gingen wij op zoek naar de doelgroep voor deze auto. Online hebben we via geotargeting de doelgroep in de weken voor onze roadshow benaderd op de diverse socials, zodat men vast geprikkeld was. Indien men doorklikte kon men zich gelijk als geïnteresseerde aanmelden voor een proefrit.

Offline hebben we met de roadshow langs grote winkelcentra velen weten te interesseren voor een proefrit. Instappen, stuur vast houden, dasboard check, bank neerklappen, kofferbuik ruimte checken. Echt even ervaren hoe het straks is om achter het stuur te zitten van deze geweldige Ford Puma. Alle data van geïnteresseerden werd direct genoteerd op een IPad. Deze data ging naar de juiste dealer toe, welke de leads direct kon opvolgen en inplannen voor vervolg stappen om een zo hoog mogelijke conversie te realiseren.

Door de combinatie te maken tijdens onze roadshow van een promotieteam (brand agents) en de inzet van iemand van de dealer konden we prospects altijd op een juiste wijze te woord staan en hadden we antwoord op (bijna) alle vragen. Doordat data direct na afloop van de activatie dag bij de dealer was, was deze goed en simpel op te volgen met een hoge conversie als resultaat.

Brand Agency Ford
WhatsApp met Brand Agency