Met de inzet van echte klussers met veel praktijk ervaring, en een gedegen training van Bison (theorie) laten we mensen kennis maken met (de mogelijkheden van) Bison. We helpen klussers en bezoekers van de bouwmarkt op weg door hun vragen te beantwoorden.
Bison biedt voor iedere klus een krachtige oplossing. Om die boodschap kracht bij te zetten brengt Bison actief hun oplossingen onder de aandacht. Na een periode waarin op pad gaan vrijwel niet mogelijk was, staat de BisonTour nu klaar in de startblokken om consumenten weer op te zoeken in samenwerking met Brand Agency. Op een ongedwongen en verrassende manier kunnen ze straks weer klussen zien, zelf doen en geïnspireerd raken.
Repairshop op winkelvloer
“Om consumenten te overtuigen is contact met ze hebben noodzakelijk”, zegt Marketing Manager BeNeLux Steven Fitsch. “En om onze producten ‘te beleven’, moet je consumenten naar je toe halen of gaan wij naar hen toe. Het is precies die reden dat we de BisonTour hebben opgezet in samenwerking met Brand Agency. Het draait om zien, doen en geïnspireerd raken.”
Naast de activiteiten in en rond een dhz-winkel zoekt Bison ook consumenten op. Bijvoorbeeld tijdens de Zwarte Cross. Dat doet Bisonmet het ‘Festival Reparatie Team’. “Op de festival camping rijdt het hele weekend een team rond in het festival busje, om de eerste reparatie hulp bij ongelukken te verlenen aan de festivalbezoekers. Daar laten we zien dat er veel producten in het dagelijkse leven zijn die gerepareerd kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan het plakken van een kapot luchtbed, een tentdoek of zelfs hoe je een noodharing maakt van tape.
Mud Masters, passend event
De serie Mud Masters Obstacle Run staat dit jaar weer op de planning bij de BisonTour. Bison ziet dat het werkt, dus dat blijven we versterken. Een tweede voordeel van de BisonTour is de creatie van content. Zo biedt het merk al een online knutselplatform aan voor kinderen en is er een online dhz-platform met handige how-to-video’s. Daar deelt Bison kennis en biedt het inspiratie. De content die gemaakt wordt tijdens de events kan hier goed bij worden gebruikt.”