Brand Activation: we vertellen niets nieuws… traditionele advertising verliest impact. Als marketeer ga je op zoek naar andere manieren om de boodschap te delen en je doelgroep te bereiken. De behoeften, motivatie en interesses van je doelgroep vertalen wij naar een indrukwekkende merkervaring. Dat is ons werk en dat klinkt eenvoudig, maar ieder detail moet kloppen: het concept, het moment, de locatie, de setting en passende persoonlijkheden in het (promo)team. Op deze wijze bereiken we het ultieme doel: het stimuleren van het aankoopproces en dat op het juiste moment. Dat is brand activation.
Je doelgroep vinden wij naast offline ook online. Onze brand activation specialisten vinden online die bepaalde doelgroep zodat wij deze ook offline ontmoeten op de activatiedag. We realiseren meer conversie, vergroten effectief je bereik en bouwen tegelijkertijd aan merkvoorkeur en beleving. We overtuigen je doelgroep door het prikkelen van alle zintuigen (online & offline), door het tastbaar en relevant te maken. Ruiken, voelen en proeven is en blijft de meest effectieve manier om consumenten te overtuigen en je product te gaan gebruiken of te bevestigen dat ze het juiste merk gebruiken.
Bij iedere opdracht gaan wij op zoek naar de juiste brand activation agents voor het product en merk. Geen standaard database van mensen. Net zoals we voor je merk op zoek gaan naar het juist moment, locatie en setting, zoeken we ook dé Brand Agents passend bij wat jij uit wilt stralen en bij je product en merk. Als de persoon in de basis al intrinsiek gemotiveerd is om voor je merk te werken, dan hebben we al een perfect match. Met een training over het product of merk op zak, is de aanvulling compleet en is alles klaar om vooral met heel veel plezier aan het werk te gaan voor je merk.
Onze promoteams vindt je door heel Nederland en België en zijn flexibel, regionaal of landelijk inzetbaar. Met een nearstore promotie vind je ons vooral in winkelcentra om mensen het product te laten proeven om het vervolgens direct te laten kopen bij de gewenste retailer gevestigd in dat winkelcentrum. Maar je vindt ons ook in parken, het OV, parkeergarages en events; eigenlijk overal waar jouw doelgroep is.
Zelfs in het buitenland vinden wij je doelgroep, op een skipiste in Oostenrijk of op het strand van Ibiza of de camping in Salou.
Een promoteam kan op locatie een enorm bereik realiseren tot wel tienduizenden contacten per dag.
Samen met onze promotors creëer je een echte verbinding met je doelgroep. Zij kunnen als geen ander jouw merk tot leven brengen en gaan op persoonlijke wijze het gesprek aan.
Het samplen van producten lijkt eenvoudig.
Voor het realiseren van een succesvolle sampling campagne is het van belang dat er een duidelijke visie, doelstellingen en een afgestemd plan achter de campagne zit. Gaat het alleen om de trial aantallen, zijn er bezwaren die we moeten weg halen, dient er snelle (sales) conversie te zijn of is juist de PR waarde van belang? Hoe concreter de visie, des te beter de executie en des te lager de kosten. Proeven is kopen!
Creativiteit kan een groot onderdeel zijn van een sampling campagne. Brand Agency maakt de juiste mix tussen creativiteit en effectiviteit. Wij beheersen en verzorgen de complete operatie van A tot Z tot in de puntjes, hebben alle kennis in huis of werken samen met onze vaste partners. Door rekening te houden met gestelde randvoorwaarden als periode, effectief bereik en uiteindelijke kosten per contact, streven wij naar het hoogst bereikbare resultaat.
Optimale verkrijgbaarheid gecombineerd met een passende zichtbaarheid in de verschillende retail en Out of Home kanalen is key! Van effectieve schappresentatie tot het plaatsen van displays, of een totale winkelinrichting/winkelombouw, wij gaan direct en effectief aan de slag.
Onze merchandisers zorgen voor de juiste prikkel op hét moment en bieden ondersteuning of complete ontzorging van de eigen buitendienst, of daar waar nog geen buitendienst is. We stellen specifieke teams samen, trainen en coachen onze medewerkers passend bij de doelstellingen en DNA van het merk of werkgebied.
Naast onze vaste teams die door de Benelux werken en rijden, verzorgen wij ook flexibel inzetbare merchandisers. Korte lijnen en direct schakelen kenmerkt onze aanpak. Staat er een productintroductie gepland of wil je een specifieke actie onder de aandacht brengen? Deze doorgewinterde mannen en vrouwen trekken er op uit en zorgen voor een strakke presentatie op de winkelvloer. Alle data wordt direct zichtbaar in een online rapportage incl. bewijsmateriaal (foto).
Onze auditors controleren en geven inzicht in de correcte executie van commerciële afspraken op de winkelvloer en in de ontwikkeling van assortimenten van zowel doorlopend als tijdelijk product. Category- en marketingmanagers krijgen inzicht in de correcte implementatie van huisstijl, correcte plaatsing van POS materiaal en uitvoer door winkelpersoneel. Thema’s worden goed geïmplementeerd op de winkelvloer, maar mogelijk nog belangrijker… Ook verwijderd.
Door onze aanpak zien we dat Formule management goed inzicht krijgt in een uniforme aanpak van branding op de winkelvloer. Daarnaast wordt het winkelpersoneel niet belast met deze werkzaamheden waarvoor ze niet zijn opgeleid en ze ook niet terug zien in hun beoordelingen.
De innovatieve auditing systemen zorgen ervoor dat werk niet alleen efficiënt maar ook zo effectief mogelijk in het veld wordt uitgevoerd. Deze data wordt per locatie en per dag teruggekoppeld in een online dashboard.
Het besluit is genomen, je gaat naar een beurs of event. Opvallend aanwezig zijn op een beurs is vaak kostbaar. De tijd en energie die gestoken wordt in de deelname aan de beurs of event, gebruiken wij voor het zoeken van het juiste DNA. Geschikte hostesses op beurzen zijn een belangrijke toevoeging voor succes.
Hostesses vormen vaak de eerste kennismaking met het bedrijf of merk. Aangezien je zelf niet alle eerste indrukken kunt afgeven, is het van het allergrootste belang dat er bekwame medewerkers worden ingeschakeld. Maar waarom dan ook geen inzet met eigen medewerkers? Als geen ander weten zij wat belangrijk is en kennen het verhaal.
Zij kunnen alleen niet alle dagen uit de dagelijkse business worden getrokken, het werk gaat immers ook door. Een combinatie van eigen personeel met dat van ons is vaak een passende oplossing. De beursdagen zijn immers vaak lang en ook nog eens in het weekend. Onze horeca / event toppers, zijn dit gewend en ontzorgen medewerkers op momenten dat ze elders gewenst zijn of gewoon even een luchtje willen scheppen
Wij zijn waar het relevant is! Een roadshow is de perfecte oplossing. Met een goed uitgerust voertuig gaan we ‘on the road’. Brand Agency adviseert bij het locatiemanagement, het selecteren van de beste promotielocaties en het aanvragen van de benodigde vergunningen. Wij nemen de voorbereiding voor onze rekening en ontzorgen van concept, branding tot de perfecte executie.
Guerilla Marketing bereikt met beperkte middelen een groot resultaat en is erop gericht om in een zeer korte tijd veel media-aandacht of aandacht van publiek te behalen. Deze campagnes zijn veelal een fractie van de kosten die dure campagnes met zich meebrengen.
Het gaat hierbij om ludieke, veelzeggende acties of een bijzondere stunt. De acties zijn snel en effectief en je creëert maximale impact bij je doelgroep. Belangrijk onderdeel is de PR en we werken hierin dan ook samen met je eigen PR bureau om deze campagne viral te krijgen. Improvisatie speelt een belangrijke rol, je weet vooraf nooit precies hoe het zal gaan lopen. Korte lijnen met de opdrachtgever en het uitwerken van scenario’s op voorhand zijn dan ook cruciaal. Bekende varianten van deze vorm van marketing zijn reverse graffiti en flashmobs.
Stel je wilt als automerk leads / proefritten genereren. Dan kunnen we met een auto en promoteam naar een plaats met veel traffic rijden. Dan is het sterk de vraag of we daar je klant gaan vinden en wat de kwaliteit van deze leads is. Dat is Brand Activation.
Om het juiste resultaat te krijgen combineren we online met offline. Mensen met een specifiek profiel targeten we via de Socials en we verleiden ze om een kijkje te komen nemen achter het stuur tijdens een roadshow. Door het aanspreken van een specifieke doelgroep, vergroot je het bereik naast de 1-op-1 contacten die op de dag zelf al worden gemaakt.
Ook benieuwd hoe het anders kan? Of wil je graag eens een frisse blik? Graag kijken we samen met je naar jouw uitdagingen. Projectmatig (Ad hoc) of als strategisch partner, wij komen met een concreet plan.